Janji Kenyang :P

Friday 11 April 2014

Assalamualaikum & selamat petang semua.

alhamdulillah.. dapat juga harini kenyangkan perut en.suami.. hehehe.. dah niat dulu kan, bila dah kawin, duk sekali, tak kerja, saya nak masak tuknya.. tak sedap lain cerita.. janji kita masak.. kan? kan?

alhamdulillah.. harini belanja en.suami dengan lauk ayam masak merah.. ikutkan en.suami suh masak ayam sambal.. adehh, sambal tak habis-habis.. semalam sambal sotong, harini xkan la sambal ayam pula.. nak muntah saya dengan sambal ni..

last-last saya kata masak ayam merah je la.. jemu aihh nengok lauk sambal je.. nasib en.suami okay.. lagipun ayam merah ni kan senang je.. tu yang laju je nak buat.. klau masak sambal ni nak kena blend bahan. tu yang saya malas tu..hehe..

resepi ayam masak merah >> SINI


bila dah ada lauk berat camtu, kenalah juga ada sayurnya kan.. rasa tak lengkap kalau dah masak lauk tanpa ada sayur sebagai pelengkap. so harini pelengkap kepada lauk ayam masak merah saya ialah sayur kacang buncis.

okay la kan.. janji ada.. hehe.. yang penting en.suami kenyang. tu matlamat saya bila masak. hehehe..

haaa, nak resepi sayur ni? alaaa, senang je.. :P

- bawang putih
- bawang merah
- kacang buncis
- cili masak
- sedikit garam
- sedikit air
- minyak untuk menggoreng

okay bye.. nanti kita share masakan lain pula la eh.. hehe.. ;)

11 comments

  1. ok tu masakan tu..asalkan suami tak kisah sudah n dia kenyang makan masakan kita tu, hihi

    ReplyDelete
  2. Janji msk..
    Sy jarang2 sgt ikut resipi

    ReplyDelete
  3. saya suka tajuk dia.."janji kenyang"...dah mkn mau nye x kenyang...hahaha

    ReplyDelete
  4. simple tapi mengenyangkan :D

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah.. berkat air tangan isteri..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah... Ni mcm sesi membuncitkn perut suami je... Hihi

    ReplyDelete
  7. suka sayur kacang buncis ni.campur udang kering.dapnya :)

    smga mood mimie kembali ceria..
    masak k jgn x masak.
    bila memasak secara otomatiknya kita akan happy in shaa Allah :)

    ReplyDelete
  8. Sihatla suami mimie lpasni..hahahaha.

    ReplyDelete