Tukar Butik Pengantin !

Thursday 5 September 2013

assalamualaikum dan salam sejahtera.

mudah-mudahan mood baik-baik je harini. semalam banyak sungguh perkara tak diingini berlaku. Serabut dibuatnya. Okay, nanti saya cerita la sikit apa yang buat saya rasa serabut tu eh..

ada sapa-sapa perasan tak yang sebelum ni saya ada ambik pelamin dengan makcik? tak perasan eh.. ada kat entry ni. haa, bila dah kata makcik akan buatkan semuanya, so dah settle la 1 perkara kan? hati pun rasa lega..

pastu semalam setelah dibincang-bincang, makcik tak dapat nak handle.. atas sebab apa? yang tu biarlah rahsia ehh.. hehe.. hanya kami family je yang tahu. 

sebenarnya bulan 2 tahun lepas, saya ada juga tempah pelamin dengan butik pengantin kat ipoh ni juga. sebab sebelum tahu en.tunang akan bertugas kat Lubnan, kalau tak kami nikah 07.07.12.. so kami kena la cari semua tu cepat-cepat.

bila dah dapat tahu en.tunang akan ke Lubnan, saya postpone dulu dengan kakak butik tu. sampai la dapat tahu makcik buka butik pula. mula-mula tu tak nak susahkan dia. lagipun jauh kan. pastu dengan kakak butik kat ipoh ni, saya serba salah juga. 

pastu saya dah deposit dalam Rm100 camtu. masa bulan 2 tahun lepas tu la. pastu bila nak cancel, kakak tu cakap nanti kalau ada tak ckup, boleh ambik barang kat butik dia. saya macam serba salah. gerak hati tu cakap duit tu biar je la kat akk tu.

rupanya gerak hati saya xnak ambik deposit tu balik bersebab. last-last saya berpatah balik ambik dengan kakak tu. Ya Allah.. korang dapat bayangkan tak bila benda mengejut macam ni berlaku? memang saya rasa serabut. mula-mula nak tanya en.tunang. sekali dia bz. berasap juga la saya semalam. hehehe.. berasap diam-diam je la. yela, napa la tak bagitahu dia tengah duty. dah la perkara urgent macam ni.

pastu balik semalam, ada something yang berlaku. haaaiss, macam-macam hal betul. yang tu nanti entry lain eh.. pastu pukul 6, saya, mak ngan abh gerak ke butik tu. bincang la apa yang patut. abh mak kena ikut. sebab dorang yang bnyk uruskan. saya redha je apa yang dorang buat untuk saya. nak-nak ni majlis besar yang pertama dalam keluarga.

saya tanya juga dengan akk butik tu, masih boleh ke saya nak ambik dengan dia. coz dah ada 2 bakal pengantin tarikh sama. bila dia kata boleh, syukur alhmdulillah.. tak dapat nak bayangkan macam mana.

yela, bila dah last minute macam ni, takut juga kan orang tak terima. nak-nak bila dah ada orang tempah tarikh sama. kebetulan baju yang saya nak, takde.. so kakak tu kena la buat baru. nasib la baju untuk en.tunang dah ada dah. nasib ada masa lagi untuk akk tu jaitkan baju tu..

memang terkejar-kejar masa semalam bila nak kena pergi butik tu balik. kalau tak, jenuh la saya nak cari butik lain. dah confirm kena charge pun lebih kan. syukur dapat selesaikan perkara tu.


36 comments

  1. dlm masa terdekat ni, apa2 keputusan pun Mimie kena buat keputusan yg tepat ye dik.. all the best :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye kak.. mmng kena ambik keputusan yang betul. kalau tak, hncuss nti..

      Delete
  2. ingt2..yg ni dekat skit kan..senang nk berurusan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah eja..bila dekat senang kalau ada something last minute..

      Delete
  3. Assalamualaikum awak. dugaan ni. banyakkan bersabar ye. insyallah semua boleh settle. sheila dulu mujur semuanya mak sheila jahitkan. pastu kawan2 tolong buat itu ini. memang takda guna perkhidmatan orang luar. sebab takut jadi apa2 sebelum majlis. alhamdullilah, berkat mak bantu anak, semuanya berjalan dengan lancar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam..boleh je kalau nak suh mak jaitkan..tapi tak nak susahkan dia sheila..
      apa2 pun buat yang sederhana je.. :)

      Delete
  4. banyak keje nak disettlekan bila dah nak dekat ni. Tambah stress kalau kita buat sendiri dan tunang tiada di sisi. Apapun perancangan mimie harap ceria2 dan jgn stres ok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu sis..stress kalau hal bersama nak settle, tp dia jauh..
      betul2 bersabar..

      Delete
  5. jgn stress..rilex ok..
    insyaALLAH sumenya akan OK :)

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah..settle smuanya..

    ReplyDelete
  7. nasib baik ler suma setel..
    kalau x setel mau bnjir rumah tu nnti..

    ReplyDelete
  8. sy pun dh tempuh mcm2 dugaan..mmg time ni syaitan berusaha untuk halang perkahwinan kt..kuatkan semangat..insyaAllah everything will be fine :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yela kan.. macam2 dugaan.. memang hati kena kuat..
      insyaAllah.. :)

      Delete
  9. Alhamdulillah . akak yg satu agy nak. InshaAllah Allah permudahkan urusan akk :)

    ReplyDelete
  10. sabar lah...naseb baik bende dah selesai...redha yek...pasti ade hikmah yang kite x tau...huhuhh!!!

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah ... Selesai satu perkara ....

    ReplyDelete
  12. nanti is nak buka butik pengantin jgak lah, income ujung-ujung tahun macam tu hehehehe.

    ReplyDelete
  13. Baik hati akak butik tu kann :)
    Alhamdulillah laa dah settle hal tu..
    Macam2x ragam akak ye semenjak nk khawin, ehhee
    Takut pulak eiqa ble pikir balik >,<

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. dik, ragam tu bukan akk yang buat..
      dia datang secara tak sengaja..
      hehehe :p
      tu la dgaan nya.. nti awk pun tmpuh tau.. :)

      Delete
  14. haru dibuatnya yea....tawakal jer....biar ambil butik pengantin yg dekat senang sikit nak planning.......

    ReplyDelete
  15. sabar banyk2 ye mimie..nak buat cm ne kan ..apa2 pun byk2 berdoa tau..=D

    ReplyDelete
  16. hehe.. klu blah kita mmg kna settle sndiri.. askar ni busy aje mimie... kena relax byk la.. kena berdikari juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yela sis.. mmng la.. sekarang ni pun dia tgh bz..
      sabar je..

      Delete
  17. sy dulu mmg xde berurusan dgn butik sbb baju pun jahit sndiri.. hubby beli yg siap dah.. buat sehabis simple je.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. erm, mmng pun sume nak macam tu.. tp sebab xnak susahkan sapa2..
      sebab tu ambik kat butik je..

      Delete
  18. Kesian sis. Walaupun saya tak faham sangat cerita sebenarnya tapi saya tau mesti sis penat kan.

    ReplyDelete