Test Baju Pengantin

Monday 30 September 2013

Assalamualaikum & hai..

sambung bebel lagi. hari sabtu kan saya ke melaka. niatnya semata-mata nak kena pergi test baju pengantin kat sana. tu tujuan paling utama nya. bukan nak pergi menggedikss ngan en.tunang ye. no.. no..

nak menggedikss tunggu dah kawin. ni bukan masanya. hehehe.. settle kan perkara yang penting. pastu masa sampai butik tu, follow aje la en.tunang. erm, sampai butik tu, orang tu bagi la baju yang nak kena test.

tak tahu nak cakap perasaan tu macam mana. test aje la baju tu.. haha.. sebab penat kan. xde la kata nak feeling-feeling pengantin ke apa. janji 1 perkara tu settle. pastu aduhai, yang tak boleh blah masa nak test baju tu. 

eh, tunang saya ambik butik tu, butik husband & wife tau.. bukan nyah ke apa. pastu masa nak test baju tu.. erm, memang tergamam jap.. haha.. ni bukan kes apa la ye.. biarlah rahsia tu en.tunang je tahu.. pastu masa test baju tu sebenarnya segan.. haha.. rasa macam, betul ke nak kawin ni.. dah pakai baju tu tetiba feeling 'sweet juga aku ni eh'.. haha.. :p

pastu acik tu cakap suh tunjuk kat en.tunang. saya pula macam 'erk..'.. nak kuar camne dari bilik ni.. dah la husband pemilik butik tu ada. last-last acik tu panggil kan tunang suh tengok ok ke x baju yang saya pakai tu.. muka masa tu, hahaha.. tak tahu la nak senyum ke apa.. kang terlebih senyum, nampak over pula.. last-last cover sengeh tu..

then en.tunang tanya la ok ke x.. saya 'ok' kan aje laaaa.. haha.. kang banyak bunyik, mau pening orang butik tu.. pastu baju tu besar, dia akan kecikkan la ikut badan. pastu bahagian lengan tu memang besar.. saya diam je dulu. ok la bila en.tunang sendiri komen kat pekerja butik tu suh kecik kan kasi kemas... aauuww.. pandai en.tunang belek..haha..

masa pekerja butik tu tolong pakaikan baju tu, saya tanya juga kat acik tu, baju ni sapa yang pilih?? ke bagi je sebab warna pilihan tunang saya tu.. pastu pekerja tu cakap 'tunang adk tu la yang pilih'.. perghh.. pandai pula tunang aku ni pilihkan ye.. haha.. :p

masa dalam proses pekerja butik tu pakaikan baju tu kat saya, sambil sembang-sembang. mungkin dia tengok saya ni diam terpinga-pinga je kan.. maklum la, saya ni kuat blurrr.. haha
pastu dia tanya la, saya ni kecik sangat.. hehe.. ye, badan i kecik. *buatmasanilah*
masa pakai baju tu pun, banyak ok kena kecikkan. pastu acik tu tanya la baru habis sekolah ke?? hahaha

saya ingat kan kat ipoh je orang tanya soalan macam tu. sekali datang melaka pun kena juga.. haha.. kelakar je.. bila saya cakap umur dah 25tahun, terkejut dia.. dia cakap takde rupa orang umur 25tahun. macam baru habis spm.. huahahaha..
saya senyum aje la.. awet mudo ko ni mimie.. :p

pastu giliran en.tunang pula test baju. pastu pemilik butik tu suh saya duduk kat bangku dekat la ngan dia. then pembantu butik tu cakap la kat tuan butik tu (lelaki).. dia ni muka macam budak-budak kan.. macam budak spm je.. pastu yang pemilik butik (lelaki) tu tanya la umur saya bape.. baru nak mesra alam saya ni..haha.. terus jawab, teka laa umur kita bapeee.. heee.. sekali dia kata, memang muka macam budak-budak..tapi nak teka umur mudo takut.. sekali dia cakap 30 ke?.. hahaha

then saya bgthu la umur sebenar.. hihihi.. saya xde la bangga ke apa orang kata muka macam budak-budak sekolah ni.. cuma boleh kata bersyukur je la.. lagipun bahaya juga umur bertambah, muka budak-budak *orangyangcakapye*.. sebab orang tak kan percaya ngan kita.. so, saya senyum je la bila orang kata tak caya umur dah 25.. huhu..

kalau nak awet muda ni senang je.. kalau orang johor fav. dorang adalah tempe.. sesetengah orang memang tak suka.. tapi makan la demi kebaikan.. tempe memang fav. saya.. kalau kata saya awet muda sebab makan tempe tu macam mengarut je la.. haha.. sebab, semua tu kuasa Allah & secara kebetulan aje.. ^_^

macam dah panjang je bebel-bebel ni kan.. nanti sambung kat entry lain laa eh.. hehe

mekasih kat semua yang sudi singgah bca.. :)

52 comments

  1. Replies
    1. haha.. xdan nak ambik dah kak.. tu pun macam kalut je..

      Delete
  2. wah.. pg mengetest baju pengantin.. masa saya nak kawen dlu, TUJUH kali pegi fitting baju tau. apa boleh buek. laki den cerewet. hukhuk..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. uuiittt, bnyknya sampai 7 kali.. sy tak pun.. sekali je.. haha.. kang bnyk kali, sy pun bnyk bunyi..

      Delete
  3. untung la.. Semoga urusan di permudahkan... =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yng untung?? insyaAllah.. :)

      Delete
    2. Dah nak kawin.. hehehe.. ok la if dah ada calon, better cepatkan. Tahniah Sya Mimie

      Delete
    3. Oo.. hehe.. ish, nti kalau awk pun dah ada calon, cepat2 la kawin juga tau.. :)
      tima kasih.. ^_*

      Delete
  4. Replies
    1. hehe.. ambik sekarang nti tak suprise la kak.. baju biasa2 je.. hehe

      Delete
  5. tak apa kalau ada gambar nnt tak surprise plak kenn..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. betul tu kak.. kalau nak ambik gmbar pun semalam xde feel..hehhee

      Delete
  6. mude dari usia sebenar...hahaha...okay la...awek mude..^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. erm, tp kan rasa mcm klkar je.. sebab orang ckp kita tipu umur.. :p

      Delete
  7. Bestnupya mimie da test bju pngntin..msti mimie duk sengih je masa pkai bju pngntin tu kn..hehe..cik abgnya org mlka ke mimie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. erm, best dalam penat syaz.. so feel tu gitu2 je la..hehe..
      ha'ah.. orang melaka.. :)

      Delete
  8. wahhhh... dah 25 ke?? serius, ingt sebaya je td... hehe... bestnye da nak kawen, weeee...tiba-tiba t'lebih esaited.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah.. awk umur bape?? hehe.. kta tak rasa excited sngt pun lagi.. ;)

      Delete
  9. hehehe..mimie mmg cantik apa.
    :)

    ReplyDelete
  10. Wah! Dah sampai test baju. Sikit masa lagi dah jadi bini org. Huhu... Mesti gementar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. ntah la kak.. feel tu belum datang sangat.. ;)

      Delete
  11. dulu akak kawen tak fitting pun...pakai je on the spot..pastu on the spot alter...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. saya ingat nak macam tu juga.. tp orng butik tak berani.. sebab bila en.tunang bg ukuran bahu, dia ckap sy ni kecik.. so kena datang ukur juga la..

      Delete
  12. tahniahlah hari bahagia bakal menjelang

    ReplyDelete
  13. ehehehe mesti dh xsabar tu nk sarung baju...mmm tingat dulu2 ekekeke :p

    ReplyDelete
  14. biasa ler mat perang kena smart....mana pic....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. yela kak.. sy redha je.. pic xdan nak ambik.. lagipun xtutup aurat sngt time tu.. bhya kalau ambik gmbar.. ;)

      Delete
  15. Akak dah nak kahwin ? Hehe . Wani tunggu entry kahwin la lepas nie (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah.. nak kawin dah.. sebulan je lagi.. hehe.. waaahh, tak sangka ada yang sudi baca blog ni.. mekasih wanie.. insyaAllah, akk akn story tau.. tak sabar nak review semua nti.. :)

      Delete
  16. Alhamdulillah ... Semoga berjalan lancar ...

    ReplyDelete
  17. da nak kawen nanti jangan lupa fitting dulu.. takot tak muat pulak~

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah muat.. :) hehehe
      sebab saya ni bdan kecik.. susah nak naik.. lagi turun adala kut..

      Delete
  18. Assalamualaikum sya mimi. Tahniah, bile tarikh tu. Done follow awk. Klu bole follow back. Sy org baru. Tq :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam.. tima kasih.. 02 nov ni.. :)
      boleh.. nanti saya follow ye.. ^_*

      Delete
  19. Replies
    1. tema mana kak?
      belah saya mcm biasa la kaler fav..
      belah abg hjau..

      Delete
  20. dh x lame dh sebulan tu mimi.. mesti berdebar2 berdegup kencang nanti.. lg dkt tarikh.. lg raase mcm jntong nk explode.. :) x jmput blogger ke?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. sebulan je lagi.. berdebar2 tu, adalah skit2..hehehe.. jap ada, jap hilang.. :)
      jemput.. nanti saya buat entry nya.. :)

      Delete
  21. akk tag mimi http://lipslikesugar87.blogspot.com/2013/10/giveaway-untuk-readers-pinky-momma-dot.html

    ReplyDelete
  22. kite dah pilih bju belah lelaki. cuma test dia smnggu sblum sanding belah sana. hehehe

    bila tarikh awak mimi?
    kita de tagg awak kat GA ni. Boleh kita berSpa.hehehe

    http://ekahafizy.blogspot.com/2013/10/ga-savon-de-bali-with-pinky-mommacom.html

    ReplyDelete
  23. oo..ingt pun nak buat macam tu.. tp takut pula buat last minute nti tak smpurna kan..

    tarikh kita 02 nov ni.. :)

    mekasih eka.. :) nti kita join ye..

    ReplyDelete
  24. Replies
    1. kena try dik.. kang x test macam apa pula bila pkai kan..heehe

      Delete