SAPA BOLEH TOLONG SAYA?

Saturday 6 April 2013

assalamualaikum dan salam sejahtera..

straight to the point..hehehe.. serius je bunyi nya kan..

sebenarnya nak tanya kawan-kawan.. saya ni macam ada 1 masalah.. masalah x la besar mana.. tapi macam la gempak je bunyinya..hehe

sapa tahu cara nak naikkan badan.. means, macam ni... saya ni nak kata badan besar pun tidak....kecik sesangat pun tak la.. tapi saya ni memang kurang mkan. kalau lunch tu memang xmakan nasi pun. sebab macam xde selera sangat.kalau makan pun sikit. pastu pedih perut balik.

then, kalau makan banyak (kenyang) balik keje petang tu, kalau saya lapar pun, saya susah nak makan nasi lagi sebab dah makan tengahri tu.. so sekarang ni, saya berniat nak naikkan badan sikit. rasa macam kecik je.. nak-nak macam xpadan je ngan umur..hehehe

key la, mai nak habaq sikit meh.. berat saya hanya 43 @ 44.. nak naik ke 44 tu pun ambik masa berbulan.. susah.. kalau bulan  puasa, berat saya boleh turun sehingga ke 40.. bayangkan la, nampak nau kurusnya..
orang cakap metabolisme kita tinggi kan.. 

memandangkan sy ni B2B lepas raya, xkan la nak kawin nanti badan kurus je.. nak jugak nampak comel-comel gitu..hahha.. :p
orang nak kurus, kita nak naikkan badan..pening kan.. memang masalah..haha

nak tanya kat sapa-sapa yang mungkin ada pengalaman ke, pernah terjadi kat diri sendiri ke, kat family ke, kawan-kawan ke, sapa tahu apa yang perlu saya buat?
ada kawan cakap minum susu anmum..tp tu tuk orang preggy kan.. saya rasa yang tu after mried boleh la kut..sekarang xlagi..

setakat ni, vitamin dari klinik dah makan, appeton vit.C tu dah ambik, gain8 dah minum..tapi tak sesuai dgn badan sebab priod sy jadi tak teratur.. sapa boleh suggest kan apa-apa yang mngkin ok..?

can u share with me..?


12 comments

  1. Waahaha...sy tgk ok je...tak yah gemuk..nak kawin dah kan?? nanti lepas dpt baby..tgk la..haha

    ReplyDelete
  2. akak, same la..anis pun ssah nk naik berat badan..duk cari tips jgk nk naik berat badan..berat anis 40kg je..sedih2..appeton weight gain tu da minum bpe tin da..tp tak gemok2 jgk..maybe genetik kot..

    ReplyDelete
  3. awk mcm saya, tapi dalam 2 bulan ni sy rajin work out, balik keje pegi gym n swim, bile muscle dh build up, automatik kte akan lagi kuat mkan, dapatla naik 2 kilo, tp last wik dmm, turun lg, aiyakkkkkk, ni la pempuan, kurus nk tmbh, gemok nk kurus, dulu sy pnh chubby, tp sy mmg x diet, turun sndiri, skrg 44-45 je, nk maintain 46 mmg susah, rmi ckp lps beranak nati tmbhla berat. :) xpela wak, yg penting happy k, :)

    ReplyDelete
  4. sama la kak~! lissa pun ada masalah sama. hee tapi lissa slalu amalkan makan vitamin jea., hee tuu pun mama lissa yang suruh. hee

    ReplyDelete
  5. Bella pula cpt sgt naik kat pipi bila dah makn banyak.

    ReplyDelete
  6. try herbal life kot?

    mimie..kakak jemput join...

    http://furrasbubblynotes.blogspot.com/2013/04/bubbly-associates-giveaway_6.html

    ReplyDelete
  7. suka pula nak tinggalkan pesan..cuba la kalau nak..tak nak tak pe... bukan pro tau..but can try.
    makan banyak buah,kekacang bijirn,sayur, nasi, kentang -apapa apa yg dari tumhuhan dan karbohidrat.
    kurangkan makan lemak.. takperlu makan vitamin c sbb dia akan kuar sebagai air kencing, tubuh akan ambil dos yg perlu je yang lain buang.
    try la seminggu dua dahn tgk..

    ReplyDelete
  8. erkk alyn tak tau nak komen apa..hehe..sebab selalu lalu makan..hehe..

    ReplyDelete
  9. rieya ramlee :
    -yeke ok.. rasa mcm kurus je..hehehe.. ha'ah.. sebab nak kawin la nak kasi berisi sikit.. hihihi..
    oppss, tak sabar nak ada baby sendiri.. ;)

    anis zainuddin :
    -alahai dik, senasib la kita ni ye.. akk xminum pun susu tu.. ntah napa tak lalu ngan susu putih.. kalau akk, nak kata genetik, sume bdan elok je cantik berisi..

    anne rihann :
    -oo...yeke..sy ni dalam tmpoh dah keje 5tahun, bdan sama besar je..haha.. sampai bos pun pelik.. lepas deliver eh.. mslhnya nak kawin takut pkai baju nmpak tak cantik je..hehehe

    lissa lalissa :
    -akk dah stop mkan vit. lissa..sebab sama je.. tapi perut cepat pedih.. tu yng tak suka tu..

    cik bella :
    -sama la..ppi mesti naik dulu..bdan tak naik2 pun..hehehee

    farah waheda :
    -herbal life mhal la sis..gue enggak mampu..hihihihi..

    seri hati :
    -ooo..camtu eh..tapi kekacang2 ni sy slow sikit.. mngkin yang lain saya akan cuba..lagipun kos x mahal kan..tQ.. :)

    alyn roslan :
    -hehehe..untung la selalu berselera.. heheheh

    ReplyDelete
  10. ader akuh dengar satu jenis susu untuk naekkan berat badan tapi,mahal sketlah...slalu org maen gym minum susu tuh...aku naekkan berat taulah!!!nak turunkan?adessss!!!!

    ReplyDelete
  11. buleh carik kat shopping complex yg besar2x cam jusco...hehehe...

    ReplyDelete
  12. pheonix :
    -hahaha..sy kalau nk turunkan setakat ni tahu.. nak naikkan tu yang tak reti tu.. kalau mahal, beli2 tak minum naya je..haha

    ReplyDelete