Random Story : Gembira, Sebak, Hiba semuanya ada.

Saturday 30 March 2013

assalamualaikum/salam sejahtera..

salam pagi sabtu semua.. indahnya pagi ni kan.. *indah la sangat..padahal malam tadi tak cukup tido*  -_-

niat dihati nak buat kerja..bila dah ngadap laptop, terus kerja tu terbang ntah kemana.. not good syamimi..ish3.. apa la nak jadi ni kan..

semalam puas 1hari suntuk menyembang ngan en.tunang. tapi tahu je la kalau dah berlainan kutub ni.. line pun menguji kesabaran. semalam en.tunang cuti, syok la kan melayan.. ;p

dari pagi saya kat tempat kerja sampai kat umah sambung lagi.. amboi, bukan kemain datingnya kan..haha..

dan semalam juga setelah lebih 3bulan adik yang rekruit tu call. call pukul 1 pagi. dah la guna no kawan. memula tu saya baru je nak lena. rasanya dalam setengah jam letak kepala kut. bila bunyi fon, sempat lagi terfikir, mimpi ke betul-betul.. *sempat berimaginasi ok.. terikut spongebob* ;p

haha.. rindu giler ok dekat adik tu. kalah rindu kat en.tunang.. Opppsss.. haha.. *jgn mara ye en.tunang..ni rindu adik beradik tau* jangan sentap-sentap pula pasni.. hOhO..

semalam dapat la sembang ngan adk kat 15min. dari dengar suara dia sihat je. siyes, rindu sangat-sangat kat adik tu. maklum la, kami adik beradik mana pernah terpisah. bila dah besar panjang ni baru sorang sana, sorang sini.. 
belum lagi kalau saya kawin nanti dah terpisah tempat tinggal dengan family.. time tu mula la meratap hiba kan.. ;)

tengok gaya adik sembang, macam ada perubahan sikit. means apa kita tanya dia jawab. adk sy ni jenis pendiam sikit.kadang tu kita tanya, susah nak jawab. kali ni tengok ok.. then bila dah akhir sembang tu, siap bagi salam.. sebelum ni tak pun..mungkin juga sebab rindu pada family kan.. *nak-nak kakak dia yang kiut ni* ahaaaaks!.. ;)

seminggu sebelum ni pun saya ada termimpi kan adik yang ni..erm, mungkin juga la adik tu rindu pada family kan..sampai saya pun boleh terbawa dalam mimpi. then saya berharap sangat minggu ni dia akan call. syukur alhamdulillah, Allah gerakkan rasa hati adik saya untuk dia call semalam.

dan haritu masa saya gerak nak balik dari kampung,(2minggu lepas)  saya berdua je ngan mak. then mak cite la yang adk no.2, means adk yang belajar kat melaka tu ada cite kat makcik. nanti dia kalau nak kerja, nak cari kat ipoh. sebab nak jaga mak ngan abah.. sooo touching.. *lap air mata* 

serius, masa saya tengah drive pun berair je rasa mata ni.. sebak pun ada. adik cakap kat makcik, nanti kalau mimie dah kawin, dah tentu dia kena ikut abg najib. ntah kat mana ntah dia pindah. akim (abg dia yang rekruit) pun ntah masuk kem mana. sebab tu la kita nak keje kat ipoh. nanti sapa nak jaga dorang.

serius.. sebak sangat-sangat. sapa yang taknak jaga mak ayh sendiri kan? saya tentu juga nanti kena ikut suami. adik yang tntera tu dah tentu kena ikut arahan kena masuk unit mana.. saya tak pernah terfikir kalau adik akan cakap macam tu. bila saya dengar rasa sejuk hati sebab ada adik yang akan jaga mak & abh nanti.

selagi kita masih ada ibubapa, jaga la mereka sebaiknya. kalau nak diikutkan, adik saya yang cakap nak jaga mak abh ni, masa kecik-kecik dulu dia la paling dgil. means selalu je kena rotan. ada je projek yang dia buat. ada je yang buat mak abh mara. sampai mak pernah ckap dia ni dgil. tak tahu nak cakap macam mna lagi. tapi bila dah besar, alhmdulillah sebaliknya. yang kena rotan selalu tu yang akan jaga. mak pun macam tak sangka dia cakap macam tu.

kalau zaman sekarang ni, ada je saya baca kat fb kadang tu cakap mak ayah bab*.. tak tahu la apa perasaan dorang. sekalipun kita ni sering dimarahi, tentu korang ada buat silap kan..tak kan mak ayh nak rotan, mara tanpa sebab.

so, buat adik-adik semua, sejauhmana pun ada perasaan mara pada parent, jangan nak ikutkan sangat perasaan tu. nanti makan diri sendiri balik. selagi parent kita masih ada ni la kita hargainya.



*bila adik-adik dah duduk sana sini, baru nampak ikatan tu erat. sebab bila kita berjauhan dari keluarga, baru kita rasa hargai semuanya kan.. :)

7 comments

  1. eh!!!!mimpi ke aku komen kat sineh...ahakz!!!!n'way untung kalau ade adik beradik yang amik berat camtuh...bukan senang tau!!!

    ReplyDelete
  2. In pula ade seorang cousin lelaki ni pernah cakap ..dia tak mau kawen sebab nak tinggal dan jaga mak dia ... :)

    ReplyDelete
  3. cik mimie org ipoh ke..? saya org bidor.. nanti balik kg bleh la jumpe cik mimie kan..? teruja nk jumpe artis tuh, hehe..=)

    ReplyDelete
  4. pheonix :
    -amboi..smpai termimpi ye..hehehe.. actually tak sngka juga ada adk yng cmtu.. ;)

    nazmin nazifa :
    -yeke..bagusnya.. :) kawin tu, kita kena juga cari teman hidup..moga2 dia dapat pasangan yng terbaik..sebab dia ada niat yng sngt baik sebab nak jaga mak dia.. :)

    adein kushairi :
    -yup..orng ipoh mali..hehehe
    boleh..insyaAllah.. trun la ipoh nti.. artis mna tu..hehehe

    ReplyDelete
  5. sara dgn adik badik pn sgt rapat. gado camne pn bila ada masalah mesti nk merujuk each other :)

    ReplyDelete
  6. so touched!!! huhu....
    baiknya hati adik mimie..

    ReplyDelete
  7. sarahhernyzar :
    - hehe..bestnya sara..macam kitorng xde la nak gado sngt..nak2 masing2 jauh.. =)

    didiey :
    -xleh nak pisah jauh didiey.. =)

    ReplyDelete