hanya Allah yang Maha Mengetahui

Monday 9 April 2012

assalamualaikum...


selamat pagi isnin..mood oohh mood..dimanakah dikau..??
tak tahu nak update apa..tapi macam nak luahkan sesuatu je..boleh kan..


perkara ni bukan terjadi kat saya..but salah sorang my cousin..
my cousin ni xlama lagi bakal mendirikan rumahtangga..then lagi 2month je..pastu baru-baru ni dia ptus tunang kerana seseorng..means, pasal ppuan lain..


actually, saya x paham dengan ppuan yang xfaham bahasa!..ppuan yang x reti-reti malu..even dah tahu kan orang tu dah ada ikatan (tunang), napa mau dikacau lagi hubungan dia..sampai putus?!..


awak tahu x apa hukum nya orang yang robohkan tiang yang telah dibina untuk di dirikan masjid?..awak xtahu malu ke buat orang macam tu..? paling saya x paham, apa perasaan awak eh bila buat orang macam tu? sampai putus tunang, then gedik-gedik?..


serius ok, kalau saya kat tempat my cousin tu, memang dah kasi lempang laju2 kot..memang la tu x cukup, tapi, sekurang2 nya terbalas sikit kut apa yang pedih kat hati..
bak kata orang, bertepuk sebelah tangan memang x bunyi kan..konfirm la ni kes 2,2 layan..
mungkin ni la dugaan di alam pertunangan kan.. lain orang, lain caranya.. but me, kena tangguh kawin..incik tunang kena pergi lubnan..


harap-harap la incik tunang x buat saya macam ni..cukup la segala perit yang saya dah lalui..saya xnak pandang belakang lagi..
dalam masa yang sama, siap bagitahu kat dia, kalau dia pun sanggup buat saya macam ni, memang cari nahas..kita nak sini risau kan dia, dia buat sedap pula kat sana..memang kasi lempang 2,2 ok!..


kalau xnak, cakap awal-awal..jangan bagi harapan pada yang berharap..sian kat my cousin..
[napa pula saya yang over ni] huhu..maklum la, saya pun kena tunda kawin.. =___=


so, pada ppuan yang buat my cousin tu, sedia maklum la ye..mungkin awak xkan dapat balasan sekarang..tapi kita x tahu kan hari akan datang macam mana..mungkin Allah bagi cash terus..lebih hebat awak akan dapat..awak tahu x, orang yang awak buat begitu juga adalah kaum awak sendiri?..sama seperti awal juga sakitkan hati ibu awak sendiri??


erm....FIKIR-FIKIRKAN LAH YE.. asslmkm...

Post a Comment